28 Kasım 2011 Pazartesi

HAMSİ BUĞLAMA

Bugün dondum diyebilirim. Doğukan'ın sınıfında tüm veliler ve öğretmen cumartesi günü kahvaltı yapmayı düşünüyoruz. Öğleden sonra arkadaşlarla çıkıp birkaç cafeyle görüştük. Ben de hava iyi diye ince giyindim ama dondum. Elimde kahvem sırtımda şal bakalım blog dünyasında neler oluyor?

Orta okulda falandım galiba cumartesi günleri teyzeme giderdik. Oda pazardan hamsi alır koca bi tepsi buğlama yapardı. Hala tadı damağımdadır. Her hamsi aldığımda buğlama yapalım derim evde kimse benimle aynı fikirde olmazlar. Bu yüzden hep kızartmasını yapıyorum. Ama o kadar çok özledim ki dayanamayacağım deyip giriştim işe.


1 kilo hamsinin kılçıkları temizlenir ve yıkanır. Tepsinin altına sırayla halka doğranmış patatesle kaplanır üzerine hamsiler , halka soğan, maydanoz, limon ve domates dizilir. Tuz ve sıvıyağ eklenip fırında pişirilir.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Hamsiyi mısır unlu haricinde yiyemedim bi türlü.. buğulamasını yapayım bakiim.. ellerine sağlık..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Bizim evde de maalesef en çok kızartması seviliyor ama ara sıra değişiklik şart. Ben buğulamayı daha çok seviyorum. Daha lezzetli ve sağlıklı.
Sevgiyle kal.

balböcükleri dedi ki...

yine döktürmüşün anacım

zeymurancafe dedi ki...

tam balık mevsımı dun de ben yaptım ellerıne sağlık canım

Rozerin'in Annesi dedi ki...

canim ellerine saglik..:))..afiyet bal seker olsun..

Birsel ve İrem dedi ki...

Bizde daha çok tavası tercih edilir ama buğulaması da nefis olur. Ellerinize sağlık, harika görünüyor.
Sevgiler.

Tarif diyarı dedi ki...

hamsinin her halini çok severim oldukça iştah açıcı bir görüntü:)ellerine sağlık arkadaşım afiyet şifa olsun.Sevgiler