2 Aralık 2011 Cuma

TENCERE KEKİ

Merhabalar,
Yediğim en güzel keklerden biri. Yapımı çok basit ve çabuk. Tencere keki dediğimde önce yüzüme garip bi bakış atıyolar sonra "nasıl? tencerede mi?" diyolar. Tadı ise mükemmel oluyor puf puf. Kardeşim fırında pişenlerden daha iyi olduğunu söylüyor.


Tarif Elif Korkmazel'e ait. Tv programında görmüştüm. Duyupta yapmayan varsa hiç durmasın mutlaka denesin. Benim favori kekim oldu.









  • 2 yumurta

  • 1 su bard. şeker

  • 1 çay bard. süt

  • 1/2 çay bard. su

  • 3 yemek kaş. kakao

  • 1 paket vanilya

  • 1 paket kabartma tozu

  • 1,5 su bard. un

  • Damla çikolata, ceviz veya fındık

Yumurta ve şeker çırpılır. Süt, su ve kakao eklenip çırpılmaya devam edilir. Un, kabartma tozu va vanilya elenip çırpılır. Tereyağıyla yağlanmış teflon tencereye kek dökülür. Üzerine ceviz ve çikolata serpilir. Ocakta kısık ateşte pişirilir. Kek pişerken kapağını açıp kontrol edebilirsiniz.

22 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. En kısa zamanda deneyeceğim.
Sevgiyle kal.

Tarif diyarı dedi ki...

hııım harika kesin deniyeceğim ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

denemek istediğim bir tarif canım.senin kekte harika olmuş.çokta güzel kabarmış.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum.

balböcükleri dedi ki...

çok ilginç kız.hemde kapağı açabiliyoruz kek yanmıyo şaştım valla.

anneanneninemekleri dedi ki...

Süper bir kek olmuş ellerine sağlık,sevgiler.

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Yanmıyor mu peki etrafı? Hakikaten puf puf gözüküyor, ellerinize sağlık:)

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım cok güzel olmuş yumuşacık

MAZES dedi ki...

tam istediğim bir şey,ellerine sağılık.

MAZES dedi ki...

benim teflon tencerem yok,çelik ile yaptım hemen burada okuduktan sonra ....gerçekten yumuşak,ama benimki çelik ve küçük ,biraz yandııı,teflon almak şart kek için .

Birsel ve İrem dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. Denemeyen bir ben kaldım, galiba:))
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

hiç denemedim. Bu görüntülerden sonra daha fazla bekleyeceğimi zannetmiyorum. Sevgiler...

Henna Zehra dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık...:)

Adsız dedi ki...

canım guzele benzziyor ama icine sıvı yag veya margarin koymadan nasıl olur bilemem kuru olur diye dusunuyorum

Ferah Gülşen dedi ki...

tencere kekini çok merak ettim. hafta sonu deneyeceğim inşallah:) eline sağlık.

Adsız dedi ki...

altı ve içi pişerde ya üzeri nasıl oluyor?kızarıyormu,pişiyormu? sanırım mikrodalga keki gibi oluyor sadece kakaolu yapılmalı üstünün kızarmadığı anlaşılmasın diye ..eskiden annemin vardı kek tenceresi altında kül olan ve ateşte pişirirdi :)) gayette güzel olurdu onun gibimi pişiyor acaba-deneyeceğim-teşekkür ama cevapta bekliyorum kızarmasıyla alakalı :))FiLiZ

Unknown dedi ki...

Filiz haklısın üzeri fırındaki gibi kızarmıyor. Sade de denedim üzeri beyaz duruyor onada reçel sürdüm. Kakaolu yapınca anlaşılmıyor kızarmadığı.

Adsız dedi ki...

kekim şu an tencerede ve sonucunu hemen burdan yazıp bilgilendiricem :) umarım güzel sonuçlanır...

Adsız dedi ki...

tarifi başka bir blogtan denemiştim, pişme süresi çelik tencerede 15dk, altını kapatıp kapağı açılmadan da 10dk demlendirmek gerekiyor.fakat çelik tencere değilde teflonda denemenizi öneririm riske girmeyin. benmkinin dibi yandı biraz:)tadı ise harika ve yumuşacık.

TATESAL dedi ki...

Bayıldım bu keke mahperi ellerine sağlık canım...ben de fincanda yapıyorum tencereye su koyup keki fincanlara dolduruyorum ve tencereye diziyorum su kaynadıkça keklerde pişiyor...ama seninki daha pratik deneyeceğim...ancak altı tutmaz değil mi? bir püf noktası var mı yoksa?
sevgiler...aşağıdaki hamsi buğulama da enfes,sevgiler...

Adsız dedi ki...

Harika gorunuyo ellerine saglik

Gülden dedi ki...

Slm cok güzel görünüyor ama, yag gerekmiyor mu biraz da?

Unknown dedi ki...

Püf noktası en kısık ateşte pişmesi. Yağ gerekmiyor çok iyi bence evdeki malzemelerle ve az malzemeyle süper bir kek ortaya çıkıyor.