5 Şubat 2009 Perşembe

GAKGOŞ ÇORBASI


Bu çorbayı yapmayalı uzun zaman olmuştu. Hafta sonu aklıma geldi malzemelerin hepsi evde vardı. Yanlız nohut problemdi. Çünkü nohutu akşamdan suda bekletip, haşladıktan sonra kabuklarını soyup öyle çorbaya koymak gerekiyordu. Ben de daha önceden haşlanmış ve buzlukta bulunan nohutla (kabuklu) yaptım. Öylede güzel ve pratik bir çorba oldu.


Bu arada Doğukan iyileşiyor ama şimdi ben hasta oldum. Yavaş yavaş evdekilere bulaştırıyorum galiba.


Çorbanın Tarifi:

  • 250 gr. kıyma
  • 1 kase haşlanmış nohut
  • 1,5 su bardağı yogurt
  • Yarım su bardağı un
  • 1 veya 2 adet limon suyu
  • 1 adet yumurta sarısı
  • Bir kaç dal maydanoz
  • 1 yemek kaşığı tereyağı ve sıvıyağ
  • Tuz, Karabiber, Kırmızı pul biber, nane
Yapılışı: Kıymaya, ince kıyılmış maydanoz, karabiber ve tuz eklenip yogurulur. Kıymadan nohut büyüklüğünde köfteler yapılıp, una bulanır. 6 su bardağı su tencerede kaynatılıp içine köfteler atılır ve biraz haşlandıktan sonra nohutlar ilave edilip biraz daha kaynatılır.
Başka bir kapta 2 su bardağı su, yarım su bardağı un, yogurt, limon suyu ve yumurta sarısı blenderla çırpılır ve kaynayan çorbaya ilave edilir. Sürekli karıştırılarak kaynaması sağlanır. Kaynayan çorba orta ateşte 5-10 dakika kaynatılır.
Başka tavada sıvıyağ ve tereyağı eritilir, kırmızıbiber ve nane ilave edilir. Servis yapılacağı zaman çorbanın üzerine gezdirilir.

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Bu havalara içilecek miss gibi nefiss bir çorba insanın kaşıklayası geliyor.
ellerine sağlık
sevgiler.

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK HİÇ DUYMAMIŞTIM BU ÇORBAYI İLK KEZ DUYUYORUM EMİNİM TADI ÇOK GÜZELDİR
SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM

simayhobievi dedi ki...

tam benim çorbam olmuş canım eline sağlık kokusunu aldım hemen geldim sıcak sıcak misler gibi

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

ellerine sağlık.nefis görünüyor.sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaab hayırlı cumalar sızın gajgoş çorbanızı bızde çok yaparız ama dı nohutlu çorba dıyoruz bızde sıvaslıyız