26 Temmuz 2010 Pazartesi

KAYISILI TART VE MİM


Merhabalar,

Biraz ihmal ediyorum blogumu ama elimde değil. Evle iş arasında mekik dokuyorum. Eve gidincede temizlik, ütü, yemek vs. ile uğraşıyorum. Geçen gün fırsat bulup kayısılı tartı yaptım. Daha önce de yapmıştım ama kalıp küçük gelmişti ve taşmıştı. Şimdi malzemeleri ayarladım. Çok iyi oldu.

Kek için; 2 yumurta ve 2 kahve fincanı şeker çırpılır.1 fincan süt ve sıvıyağ, 1 paket kabartma tozu, vanilya ve 1 su bardağı un eklenir ve çırpılır. Yağlanmış tart kalıba karışım dökülür fırında pişirilir.
Krema için; 1 paket vanilyalı creme ole 1 su bardağı süt ile çırpılır ve üzerine 1 paket krema eklenip çırpılmaya devam edilir. Soğumuş kekin üzerine sıvanır. Üzerine doğranmış kayısılar eklenir. En son 1 paket tart jölesi tarife göre hazırlanır ve kayısıların üzerine sürülür. Dolapta bir kaç saat dinlendirilir ve afiyetle yenir.

Serpil bana mim yollamış, konusu aşağıdaki kelimelerin ilk akla getirdikleri.

  • Felsefem, Geçmiş geçmiştir.
  • Hayat, Çok kısa
  • Çocukluk, Masumluk
  • Güneş, Sıcaklık
  • Gözler, Kalbin aynası
  • Yıldızlar, Erişilemez
  • Güzellik, Geçici
  • Sevgi, Hep olması gereken
  • Aşk, Geçici sevgi
  • Müzik, Ruhun gıdası
  • Dost, Kolay bulunmayan
  • Para, Araç
  • Zaman, Su gibi akıp giden
  • Erkekler, Boşverci
  • Kadınlar, Herşeyi çok bilen
  • Savaş, Bencillik
  • Ağlamak, Deşarj olmak
  • Deniz, Huzur
  • Hayal, Sonsuz özgürlük

İşte benim ilk aklıma gelenler. Bende bu mimi Yemek vakti Aylin' e yolluyorum.

Herkesin Berat Kandili mübarek olsun. İyi haftalar.

8 yorum:

ANNEMİNELİ dedi ki...

Çok muhteşem olmuş,ellerine sağlık,sevgilerrrr....

mintinin dünyası dedi ki...

merhabalar arkadaşım,hayırlı kandiller.tartını gerçekten beğendim.ellerine sağlık

saniyesultan dedi ki...

hayırlı kandiller,elerine sağlık canım uzun zaman olmuş görüşmeyeli...

umutluhayat dedi ki...

canım şahane görünüyor ,çok imrendim vallahi ellerine sağlık

fuat gencal dedi ki...

Bu gece kulun yalvarış ve yakarışlarını Yüce Mevla'ya sunacağı ve O'nun sonsuz affından, merhametinden, iyiliğinden bol bol yararlanacağı umut, huzur ve müjde gecesidir. Berat Kandiliniz Mübarek Olsun.

Saygılarımla.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Hayırlı kandiller. Ellerine sağlık canım...

YeMeK vAkTi dedi ki...

amanin mimmi:)) dur bakalım inş :)

seninde kandilin mübarek olsun canım

Unknown dedi ki...

Canııııım tartın harika görünüyor.
Ellerine sağlık
Allah yardımcın olsun hem çalışmak,hem ev çok zor sana çok çok kolay gelsin.
Öpüyorum.