27 Mayıs 2011 Cuma

BAKLA - SEMİZOTU


Bakladan eskiden nefret ederdim. Hiç kimse yediremezdi bana. Ta ki hamile olduğumda annemin kızıp çocuk vitamin alsın biraz demesiyle yedim. Ne kadar salakmışım diye düşündüm. Şimdi vaktinde mutlaka pişiriyorum ve üzerine sarmısaklı yoğurtla nefis. Dereotunu unutmamak lazım. Pişerkende konur ama bence yoğurtla karıştırınca daha hoş oluyor.

Zeytinyağlı Bakla :
1 kilo bakla ayıkanıp yıkanır. Bir kaba alınır üzerine 1 yemek kaşığı un, 1 limon sıkılır biraz tuz ve üzerini geçene kadar su eklenip bekletilir. (baklanın acısını almak için)
1 kuru soğan doğranıp kavrulur. Biraz salça ve baklalar eklenip karıştırılır. Üzerini geçecek kadar su eklenir, tuz ve şeker serpilir pişirilir. Soğuduktan sonra üzerine sarımsaklı yoğurt dökülür.



Semizotu bizim evde favori sebzedir ve sevmeyen yoktur. Özellikle eşim cacığına hastadır. Yazın evimizden hiç eksik olmaz. Hergün pişirsem itiraz etmez.

Kıymalı Semizotu :
1 demet semizotu ayılanıp yıkanır ve doğranır. 100 gr. kıyma tencerede kavrulur sıvıyağ ve 1 doğranmış soğan eklenip kavrulmaya devam edilir. 2-3 adet domates doğranıp kıymaya ilave edilir ve biraz salça eklenip karıştırılır. Semizotu ve az su eklnip tuz serpilip pişirilir.

5 yorum:

Unknown dedi ki...

ben kayınvalidemden ögrendim şekli ile çorbasını yaparım ve biz bayılırız.birde öyle dene istersen.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

ZEMİZOTUM BİR HAFTADIR DOLAPTA BEKLİOR BOZULDU BOZULACAK KALKIP BİŞEYLER YAPSAM ÇOK İYİ OLUCAK((ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
SEVGİLERİMLE..

TATESAL dedi ki...

İkiside son derece faydalı ve leziz yemekler,ellerine sağlık canım...

Birsel ve İrem dedi ki...

Baklayı ben de pek sevmezdim:)) Semizotunun ise her haline bayılırım. Bu aralar sık sık tüketiyorum. Ellerinize sağlık, ikisi de nefis görünüyor, afiyet, şifa olsun.
Sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

bende bamyayı hiç sevmezdim ama şimdi götürüyorum maşallahh:)
ellerine sağlık canım:)