26 Mayıs 2011 Perşembe

MUZLU CHEESECAKE

Nihayet girebildim bloguma. Bir kaç gündür sürekli error veriyordu. Bu aralar zaten koptum sanal dünyadan. Havalarda sıcak olunca atıyoruz kendimizi dışarıya. Dün çocukları alıp parka gittik. Koştular oynadılar biraz piştik ama olsun özledik bu yaz havasını.


Geçenlerde dergileri karıştırırken bu cheesecake tarifini buldum. Ne zamandır yapmak istiyordum ama cesaret edemiyordum nedense. Sonunda yaptım güzel oldu. Herkese tatdırıp sordum nasıl diye ve tam not adım. Artık başka cheesecake tarifleri de deneyebilirim.




Tabanı için:


  • 1 paket yulaflı bisküvi

  • Yarım paket sade pötibör

  • 50 gr. eritilmiş tereyağ

Peynirli karışım için:



  • 2 kutu labne (500 gr.)

  • 1 çay bard. krema

  • 4 yumurta

  • 1 limon suyu

  • 1,5 su bard. şeker

  • 1 muz

  • 3 yemek kaş. un

  • 1 paket vanilya

  • Üzerine: pudra şekeri

Tabanı için, Bisküvileri un haline getirip tereyağ ile karıştırın. Kek kalıbının tabanına ve kenarlarına elinizle bastırarak sıkı şekilde yayın. Buzlukta 20 dak. bekletin.


Muz ile limon suyunu ezip püre haline getirin. Yumurta sarılarını ve aklarını ayırın.


Yumurta sarılarını mikserle iyice çırpın. Şeker, labneleri, krema ve muz püresini ekleyin. Pürüzsüz olana kadar çırpın.


Yumurta akların ayrı bir kapta mikserle çırpın. Un ve vaniya ekleyip 1-2 dak. daha çırpın. İki yumurtalı karışımı birleştirip bir kaç dak. çırpın.


Hazırladığınız peynirli karışım bisküvilerin üzerine döküp 170 dereceli fırında pişirin.Fırından alıp ılınmaya bırakın. Buzdolabında en az 1-2 saat bekletin. Üzerine pudra şekeri serpip servis yapın.

3 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

hmm muzlu ha? eminim cok lezzizdir..ellerine saglik..sicacik sevgiler

Adsız dedi ki...

bende girip bakıyorum ama güncel yazılar yoktu , ellerine sağlık...

Tarif diyarı dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım cheesecake nefis olmuş lezzetindende çatlamış.Sevgiler