4 Ocak 2009 Pazar

AKŞAM YEMEĞİ

Bugün akşam yemeğinde bulgur pilavı ve karnıbahar kızartması yapmıştım. Paylaşmak istedim. Mercimek malatya'dan gelmişti. Kırmızı mercimeğin kabulusu yani organik. Mercimeği daha önceden haşlamış ve poşetleyip derin dondurucuya istiflemiştim. Kullanımı daha kolay oluyor.


Bizim evde karnıbaharın yemeğinden çok kızartması yapılır. Ama oğluma kızartma fazla yedirmiyorum.Ona yemeğini yapıyorum.

1 karnıbahar
3 yumurta
1,5 yemek kaşığı un
sarmısaklı yoğurt ve sıvıyağ

Karnıbaharı çiçek çiçek ayırıp haşlayın. Yumurta ve unu çırpın. Karnıbaharları yumurtalı karışıma bulayıp sıvıyağda kızartın. Üzerine sarmısaklı yoğurt döküp afiyetle yiyin.




2 su bardağı Bulgur
1 kase kadar mercimek (haşlanmış)
4 su bardağı sıcak su
sıvıyağ ve tereyağı


Sıvıyağı teflon tava koyup ısıtın. Bulguru ekleyip 2-3 dakika kavurun.Mercimeği ekledikten sonra suyunu ilave edin.Pişmeye yakın 1-2 yemek kaşığı tereyağını ve tuzunu ilave edip pişirin.
Suyunu çektikten sonra altını kapatıp servis yapana kadar demlendirin. Afiyet olsun.


1 yorum:

Adsız dedi ki...

yemekler güzel görünüyor da blogunla pek ilgilenmiyosun galiba. şöyle şablonuyla falan biraz oyna bence. içeriğinle ilgili bi header yap. Başlığını süslü püslü yaz. bi iki blog gezip arkadaş edin ki popülaritesi olsun blogunun. hadi kolay gelsin caanım. bu arada bu gece rüyamda gördüm teyzemleri. sealm söyle...