23 Ocak 2009 Cuma

AVYA TATLISI

Bu hafta çok yoğun geçti, o yüzden bloguma bişey ekleyemedim. Hafta sonu da evin tesisatı değişecek. Sürekli bi yerlerden patlayıp duruyodu şimdi komple bütün tesisat yenilenicek. Bakalım kaç gün sürecek. Bana kolaylıklar gelsin.

Geçen akşam ayva tatlısı yaptım. Bide bu arada resimleri cep telefonuyla çekiyodum, oda bozuldu. Bütün programları silinmiş. Şimdi kardeşimin telefonuyla çekmeye çalışıyorum.

Ayva tatlısını babam çok sever. Ben meyveli tatlıları pek sevmem. Yoğun istek üzerine ayva tatlısı yapıldı. Daha önce hiç yapmamıştım. İnternette araştırdım ve bütün tarifler hemen hemen aynıydı. Yanlız ben düdüklü tencerede pişirdim. Çok pratik bir tatlı. Tadı hakkında yemediğim için yorum yapamayacağım ama ev halkı beğendi.



4 adet ayva

24 yemek kaşığı şeker, (her yarım ayva için 3 yemek kaşığı)

2 su bardağı su

Ayva çekirdeği (10 adetten fazla)

4-5 adet karanfil

kaymak

Yapılışı: Ayvaların kabuklarını soyup, ikiye kesiyoruz. Çekirdek yataklarını oyup çıkartıyoruz. Ağızları yukarı gelecek şekilde tencereye diziyoruz. Şeker, su, çekirdekler ve karafilleri ilave ediyoruz. Düdüklü tencerede (clipso) 30 dk. pişiriyoruz. (Normal tencerede yaklaşık 1 saatte pişiriliyor) Servis yapacağınız zaman kaymak ilave ediyoruz, ceviz,fındık veya şamfıstıkla süsleye bilirsiniz.