18 Ağustos 2009 Salı

KIŞ İÇİN HAZIRLIKLAR

Bu hafta sonu kış hazırlıklarına annemle başladık. Şimdi sebzeleri ayıkla, pişir, hazırla biraz zahmetli oluyor ama kışın buna değiyor. Hem sağlıklı hem de pratik oluyor.

Herkesin kış hazırlıkları için farklı yöntemleri vardır. Bizimkiler ise şöyle;





Barbunyaları ayıklayıp 10-15 dakika kaynatıyoruz. Suyunu süzüp soğuduktan sonra buzdolabı poşetlerine koyup buzluğa gönderiyoruz.





Bamyaları limonlu sıcak suda 5-10 dakika kaynatıyoruz. Suyunu süzüp soğuduktan sonra buzdolabı poşetlerine koyup buzluğa gönderiyoruz.











İstediğiniz kadar biberi iri iri doğrayıp biraz sıvı yağda kavurun. Üzerine doğranmış domates ilave edip pişirin. İster sıcak sıcak kavanoza koyup sıkıca kapağını kapatın. İster soğuyunca buzdolabı poşetine koyup buzlağa koyun. Kışın kahvaltılarda yada beş çayın yanında çıkarıp afiyetle yiyin.





Bunu da kışın yemeklere, pilavlara eklemek için yaptık. Yukarıdaki biberli domates gibi yapılıyor. Ama bunun biberleri yemeklik doğrandı.


Bu kadar işin içinde Doğukan durur mu ? Beyefendi bizden hevesli sebzeleri ayıklamak için. Bur da fasulye ayıklarken çektim resmini. Barbunya ayıklarken de yardım etti bize.

10 yorum:

Adsız dedi ki...

aa siz barbunyaları haşlıyo musunuz? biz ayıklayıp güzelce yıkayıp poşetleyip buzluğa atıyoruz. bamyayı da öyle yapıyoruz...

Pembe Tatlar dedi ki...

Ohh canım rabbim ağız tadıyla yemek nasipm etsin....
Bende bugün fasulyelerle uğraştım:)

hanife dedi ki...

eline sağlık arkadaşım kışın ne güzel yenir yaptıkların

Unknown dedi ki...

Ohh ne güzel yapmışsın hazırlıklarını ALLAH sağlıkla yemeyi nasip etsin canım
senin yakışıklı ne güzel yardım ediyor.annesi büyüdü artık sana iş bırakmayacak.
öpüyorum ufaklığı

Unknown dedi ki...

HERKESDE KIŞ HAZIRLIĞIDIR GİDİYOR :)) RABBİM KOLAYLIKLAR VERSİN HEPİMİZE....

balböcükleri dedi ki...

oh halletmişsin kışlıkları.gelirim yemeye:)

LEMAN dedi ki...

eee ellerıne saglık dogukancıgım siz olmasanız bız iş yapamazdık gene şükret bacım benım kız elımdekıne aglıyo fasulyeyı ben alıyom o çekiyo saatlerce içinden çıkamıyoz bu kış yandım daha bişey yokkkk

saniyesultan dedi ki...

Kış hazırlıklarını ben bitirdim sayılır. sana kolay gelsin allah afiyetle yemek nasip etsin.

birsence dedi ki...

Ramazanı-ı şerifiniz mübarek olsun.Yüce Allahım yaptığınız dualrı ve hayırlarınızı geri çevirmesin..dualarda buluşmak üzere....

newlife dedi ki...

sizn yaptıklarına baktıkça bakasım geliyor gerçekten ne diyim ellerinize sağlık:)