4 Haziran 2009 Perşembe

DEREOTLU POGAÇA




Geçen hafta sabah işe gelirken birden aklıma bu pogaçalar geldi. Blogları gezerken Sefertası'nın sitesinde bu pogaçaları gördüm. Hemen tarifini aldım ve akşam Doğukan ile birlikte yaptık. Çok güzel oldular. Tek fark ben unu tam buğday unu kullandığım için rengi biraz esmer oldu.

  • 125 gr. margarin(oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1çay bardağı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı sirke
  • 2 adet yumurta(1 inin sarısı üzerine sürülecek)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1,5 su bardağı beyaz +kaşar peynir rendesi karışımı
  • 1/2 demet dereotu (ince doğranmış)
  • 1/2 demet maydanoz (ince doğranmış)
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un

Tüm malzemeyi karıştıralım ve ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur hazırlayalım. (Kulak memesi kıvamından daha yumuşak olsun.) Poğaça şekli verip yumurta sarısını sürelim ve 180 derecede ısınmış fırında pişirelim.

11 yorum:

hanife dedi ki...

eline sağlık değişik bir poğaça olmuş ,ben tam buğday ununu hiç denemedim,drlr tam buğday ununun beyaz undan daha sağlıklı olduğunu söylüyorlar

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım...
Kesinlikle nefis gözüküyor...

şirinem dedi ki...

çok güzel görünüyor ve gerçektende bugday unu çok daha sağlıklı sunum ve görselliği hoş duruyor tadı sanırım harikadır ellerine sağlık

Primarima dedi ki...

ellerıne sağlık.

zehratrk dedi ki...

ellerinize sağlık çok pratik bi tarfimiş.deniycem mutlaka sevgiler

Unknown dedi ki...

dereotu bizde pek tüketilmez nedense.ama poğaça olarak hiç denememiştim.ellerine saglık.

Adsız dedi ki...

ya sevemedim gitti şu dereotunu..

Unknown dedi ki...

ÇOK AMA ÇOK SEVDİĞİM BİR LEZZETTİR ..
ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM..
SEVGİLER...

made in funda dedi ki...

gerçekten muhteşem olmuş.ellerine sağlık..

Melek* dedi ki...

canım çok güzel gözüküyor ellerine sağlık

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ellerine sağlık,çok severim dereotlu poğaça.nefiss olmuş
sevgiler