22 Haziran 2009 Pazartesi

PATLICAN SALATASI VE HAFTASONU

Bu hafta sonum çok eğlenceli ve biraz yorgun geçti.

İlk kez oğlumdan ayrıldım. Annemle birlikte iki günlüğüne teyzeme gittiler. Doğukan olmayınca sanki hiç vakit geçmedi evde. Cumartesi günü Gülcan'ın yazdığı gibi düştüm yollara. Doğukan'ın keyfi yerindeydi. Egemen ve Berenle çok güzel vakit geçiriyordu. Bizde tabiki hasret giderdik. Uzun uzun sohbetler ettik. Vaktin nasıl geçtiğini anlamadık. Bir dahaki sefere arayı çok açmadan görüşmek üzere sözleştik.

Pazar günü ise yorucu geçti. Kayınvalidem Anadolu yakasına taşındı. Ona yardım ettik. Ne zor iş taşınmak eşyaları taşımaktan değil ama yerleştirmekten yorulduk. Eve dönmek için neredeyse 1-2 saat yollarda geçti köprüdeki çalışma yüzünden. Babalar günü biraz gölgede kaldı. Herkesin Babalar gününü kutlarım.

Geçen hafta annemin aldığı közleme tavasıyla patlıcan salatası yaptık. Gerçekten çok iyi ve pratik bir tava. Önceden ya mangalda yada fırında pişiriyorduk. İkiside uzun ve zahmetli bu tava ile ocakta daha pratik ve gayet lezzetli oluyor.




Patlıcan, kırmızı biber ve yeşil biber (kırmızı biberlerin yeşil olanı) közlenir ve ince ince kıyılır. Soğan doğranır ilave edilir. Tuz, zetinyağı ve limon suyu ilave edilip karıştırılır. İsteyen domates ve maydonoz ilave edebilir. Afiyetle yenir.



Merak eden olabir diye közleme tavasının resmini çektim.

20 yorum:

zehratrk dedi ki...

insan çocuğundan bikaç saatliğinede ayrı kalınca yıl geçmiş gibi oluyo gerçekten sizi çok iyi anladım.patlıcan salatasıda nefis gözüküyo közleme tavasınıda bende çok merak ediyorum inş en kısa zamanda bulurum.sevgiler iyi haftalar

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım.. bu tavadan acilen benimde almam lazım... fırında közlüyorum bende ama uzun sürüyor. en ideali bu ...afiyet şeker olsun size..

TATESAL dedi ki...

Ne çocuklarla ne çocuklarsız olmuyor....Aman rabbim sağlık versin de....Salata şahane,patlıcan favori sebzemdir zaten....Közleme tavasından bende almak istiyorum,bir bakayım hiç rastlamadım ama....

hanife dedi ki...

aynen dediğin gibi evden iki saat ayrlsalar ev bomboşmuş gibi geliyor,bu arada salatanda çok güzel olmuş eline sağlık

karamel mutfak dedi ki...

taşınmada en çok sevdigim şey yerleşmektir zefle ve heyecanla yaparım yeni mekan yeni ortam heyecan verir bana patlıcan salatasına gelince bende hafta sonu yaptım kısmetse yakında yayınlarım ellerine salık canım.

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımm salata nefis gözüküyor canımm..Geçen hafta bende aldım közleme tavasından ama hala denemek kısmet olmadı:))

Unknown dedi ki...

bende yeni taşındıgım için ne kadar zorlandıgınızı anlayabiliyorum.Allah kolaylık versin.

balböcükleri dedi ki...

kız çok açıııııııııım.bu salata harika görünüor.

akasyakokusu dedi ki...

Canım k.validen yeni evinde güle güle otursun..
aahhh ah ne zordur taşı yerleş..en iyi bilendenim..
tavaya gelince görürsem kesin almak isterim..patlıcan biberi kahvaltıda bile sade közlerim..
salata zaten enfes ikindi çayına alayım hemen..tşkler..

cansudere dedi ki...

CANIM COK GÜZEL OLMUŞ ELLERİ SAGLIK .BU KÖZLEME TAVASINDAN HAFTA SONU FUARDAN BENDE ALDIM AMA ANNEMIN AKLINDA BI SORU İŞARETI OLDU BUNDA KÖZLERKEN MESALA PATLICAN SULANIR ONUN SUYU AKMAZ MI DİYE BENDE ÇALIŞKIDE KALDIM BANA OLUP OLMADIGINI DÖNÜP YAZARSAN COK SEVİNIRIM SEVGİLER....

esr@ dedi ki...

ah taşınma işi çok zordur bilirim. Bende almak istiyorum ama ocağa isini bırakıyor diyorlar karar veremedim bir türlü. Salata benim için yazın vaazgeçilmezi ellerine sağlık canım.

papatya dedi ki...

Ellerinize saglik nefis gorunuyor .Ben bunu buyuklugunu ogrenmek istiyorum valize koyup getirebilir miyim kenya ya acaba kullanisli bi seye benziyor.

Adsız dedi ki...

evet evet bana da yetmedi saatler. nasıl hemen de gece oluverdi ben bişey anlamadım. en kısa zamanda bi daha görüşelim.
salata da süper görünüyo.. ;)

ipek dedi ki...

Ellerine sağlık, bayılırım patlıcan salatasına

lezzet sefasi dedi ki...

Bizim evde encok sevilen yaz salatalarindan biride bu koz patlican salatasi.Ellerine saglik canim.
Tavayida gule gule kulanin.

Hülya dedi ki...

Patlıcanla yapılan yemekleri çok severim.Pratik de bir tavaymış bu.Paylaştığın için teşekkürler...

cansudere dedi ki...

canım benım tavsıyen için cok teşekkür ederim hemen denıycem öptüm sevgiler....

Primarima dedi ki...

Bu tavaları son zamanlarda hep göruyorum alan alana valla çok meshur oldu pazarda adamlar bır yandan yapıyor bır yandan satıyorlar:)
edınmek lazım bi tane.

Güneş Akay dedi ki...

Ellerine sağlık, bende aldım ama hiç kullanmadım daha :)

susamcorekotuFeriha dedi ki...

en sevdiğim salata harika şifa olsun