11 Haziran 2009 Perşembe

TENCERE PİZZASI



Geçenlerde internette araştırırken rastladım tarifine. Daha önce duymuştum ama hiç yapmamıştım. İnternetteki tariflerin hepsi aynıydı. Çok pratik bir tarif. Malzemeleri de herkesin evinde bulunur. Çat kapı misafir geldiğinde çay demlenene kadar bu pizza yapılır. Sonra da afiyetle yenir.
Pazar günü kahvaltıda yaptım benim tavam büyük olduğu için hamur malzemelerini iki katına çıkarıp yaptım. Dilimleyerek resmini çekicektim ama unuttum. Aklıma geldiğimde de pizzalar bitmişti.
Hamuru için:
  • 3 kahve fincanı un
  • 1 kahve fincanı yoğurt
  • 1 adet yumurta
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı tuz

Üst malzemesi(arzuya göre)Kaşar peyniri, sucuk, sosis, salam, zeytin, ketçap, domates, mantar, yeşilbiber, kekik

Önce yumurta, yoğurt, sıvıyağ ve tuzu bir kaba alarak iyice çırpın. Sonra kabartma tozuyla unu ekleyerek iyice karıştırın. Bu karışımı teflon bir tencereye dökerek kaşıkla yayın. Bu karışımın üzerine ketçap dökün, arzunuza göre istediğiniz malzemeleri yerleştirin. En üste de kaşar peynirlerini dökün. Tencerenin kapağını kapatarak, kısık ateşte pişirin. Altı kızarınca pişmiş demektir.

20 yorum:

zehratrk dedi ki...

bende bayılıyorum bu tarife hem pratih hem lezzetli ellerinize sağlık.sevgileer

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık. ne kadar güzel olmuş. ilk defa gördüm bu tarifi. teşekkürler. Sevgiler...

yildizcaa dedi ki...

merhaba teflon tavayı önceden yağlamamız gerekir mi? yapışabilir diye düşündüm. denemek istiyorum. çok lezzetli olmuş..ellerine sağlık.

balböcükleri dedi ki...

abooooow hemn deniyeceğim.ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Zehra ve Arzu teşekkürler.
Yıldızca teflon tava olduğu için yapışmıyor.
Serpil çabuk mutfaga git ve yap.

şirinem dedi ki...

ellerine sağlık pericim akşama ne pişireceğimi düşünüyordum harika bir fikir oldu :)

Ballı Cimcime dedi ki...

Bu nasıl bir pratiklik yıllardır yoğur yoğur fırınlarda uğraş bıkmıştım doğrusu hemen denemeliyim. Sağol cnm eline sağlık:)

Adsız dedi ki...

senin sayende buldum bu tarifi yaptım ve bayıldık. harika oluyor hem de çok pratik. vazgeçilmezlerim arasında bu tarif artık :)

Pembe Tatlar dedi ki...

Eminim yumuş yumuştue ellerine sağlık canım...

yeşim dedi ki...

hem pratik hem lezzetli...ellerine sağlık canım...sevgiler...

lezzet sefasi dedi ki...

Firnda yapiyordumda hic tencerede denememistim.Daha pratik oldugu kesin.ellerine saglik canim.

LEMAN dedi ki...

nerde pişerse pişsin bayılırım pizzaya ellerıne saglık enfes duruyor

esr@ dedi ki...

ellerine sağlıkö süper pratikmiş valla. teşekkürler canım hoşçakal.

Doyumluk.... dedi ki...

Pratik gerçekten.eline sağlık.

HÜLYA dedi ki...

sabah sabah bu yapılırmıydı bana ühüüü.. harika görünüyor valla .. ellerine sağlık canım

Primarima dedi ki...

Gidiyorum yapmaya yemin ederim:):) zaten 1 saate kadar arkadasım gelıcek malzemelerde var ohhhh kebap!
Süpersin ya Peri!
Ellerine sağlık:)

harosa dedi ki...

harikagörünüyor sabah sabah bayıldım ellerine sağlık canım sevgiler

Primarima dedi ki...

Yapdııım:)ama teflona koyarken altını yaglıyormuyuz? ben yaglamadım...bıraz sert oldu pizzamın altı.Fakat tadı super oldu teşekkürler:)

Adsız dedi ki...

ebru ben yağladım. mahperi de yağladığını söylemişti. fazla pişerse sert oluyor. bi dahakine daha az pişirirsin. tadı gerçekten de güzel ama değil mi?

Primarima dedi ki...

Heheh yapdım yine bu kez guzel yagladım guzel oldu:)
Millet bayıldı valla.Misafirim gelıcek onlarada yapıcam:)