27 Ekim 2009 Salı

KOLAY POĞAÇA


Şengül ablanın blogunda gördüğüm poğaçaları yaptım. Tadı çok güzel oldu içine kaşar peyniri koydum. Ben tam bir poğaça delisiyim hangi tarifi görsem alır ve mutlaka denerim. Doğukan da hamur yoğurmamı çok seviyor arada "ben yoğurcam" diye tutturuyor. Bu poğaçaları yaparken de bana yardım etti.




  • 500 gr un

  • 125 gr eritilmiş margarin

  • 1/2 su bardağı sıvı yağ

  • 1 su bardak yoğurt

  • 2 çay kaşığı tuz

  • 1 tatlı kaşığı toz şeker

  • 2 yumurta

  • 1 adet dr.oetker mahlepli kabartma tozu


Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeleri karıştırın. Sonra unu kabartma tozunu ekleyin yoğurun . 20 dakika kadar dinlendirin. Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp içine istediğiniz malzemeyi koyup kapatın. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin ve üzerine yumurta sarısı sürün. 180 dereceli fırında pişirin.

7 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

Eline sağlık pericim...
Doğukan paşanınta tabiki..
Bende çokk önceleri utanırdım sormaya tarifiini falan...
Şimdilerde gülüşerek hımmm diye diye öğreniyoruz..Bendede on kadar poğaça tarifi var..Ayşe'nin poğaçası,Nuran'ın poğaçası vb..
Sizlere afiyetler olmuştur sevgilerimle..

Şengülce dedi ki...

canım kahvaltı yaptım ama öğleden sonra çayına alıyım mis gibi olmuşlar annem ellerine sağlık ..sevgiler..

Adsız dedi ki...

kuziiii o gün kahvaltıda yediğimiz patatesli poğaça gibi bişey vardı yaa onun tarifi nerde? o tarife bakmaya girdim yok.. istiyomm.. yazmıycaksan telefonda ver tarifi...

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım sende bneim gibisin aynen bende çok severim poğaçaları...
Ellerine sağlık...

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

mmmm mis gibi poğaça kokusu.ellerine sağlık

TATESAL dedi ki...

Çok güzel görünüyor nasıl güzel kızarmış öyle,ellerine sağlık...
Poğaçayı çok severiz ama hep erinirim yapmaya...
Sevgiler...

susamcorekotuFeriha dedi ki...

oğlunuda yoğurmaya yollarsan hemen denerim