13 Kasım 2009 Cuma

KAĞITTA BALIK

Bu hafta hayatım çok monoton geçiyor. İş yerinde fuar için hazırlıklar yaptık hep bir koşuşturma ile geçti. Fuar başladığı için biraz rahatladım. Evde ise hep aynı akşam eve git yemek hazırla Doğukan' a yedir. Bu çocuk ne zaman yemeğini kendi yiyecek merak ediyorum. Evden dışarı çıkmıyorum diyebilirim. Haftasonu ya hava kötü yada birimiz hastayız diye dışarı çıkmıyoruz. Bu hafta sonu kendimi dışarı atmayı planlıyorum. Bir aksilik çıkmazsa. Bu kadar içimi döktüğüm yeter şimdi balığa gelelim.




Balığın faydalarını hepimiz biliyoruz. Biz her haftasonu balık yemeğe çalışıyoruz. Doğukan'a ise hafta iki gün balık yapıp yediriyoruz. Kızartmasını seviyoruz ama Doğukan' böyle kağıtta pişirip yediriyorum. Genelde fırında pişirirler ama ben teflon tavada pişiriyorum. Hem pratik oluyor hemde balık kokusu kızartma gibi heryere sinmiyor.



İstediğiniz balık çeşidi alınır. (Ben çinekop yaptım ama lüfer, çipura, levrek de olur) Temizlenir yıkanır yağlı kağıda konur. Tuz serpilir. Üzerine soğan, domates, kırmızı biber, limon iri doğranıp dizilir. İsterseniz maydonoz, mantar, sarımsak ta konabilir. Üzeri yağlı kağıtla kapatılır. Kenarları sıkıca kıvrılır. Teflon tavada kapağı kapalı olarak kısık ateşte arkalı önlü pişirilir. Bir tarafı nerdeyse 10 dk. pişiyor. Kağıttan anlayabilirsiniz piştiğini. Yanında bol salatayla afiyetle yenir.

11 yorum:

balböcükleri dedi ki...

ellerine sağlık şuan o balığa nasıl ihtiyacım var anlatamam.

TATESAL dedi ki...

Canım çok beğendim ve ilk defa gördüm böyle balık pişirmeyi valla harika fikir,ellerine sağlık...Oğluşuna da yarasın...
Fuar dedin de ne iş yapıyordun şekerim....?

Unknown dedi ki...

çalışan bir anne olunca herşey daha da zorlaşıyor.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım afiyetler olsun...

Harika bir fikir...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Seni cok iyi anliyorum, cocuk olunca hayat degisiyor.

Baliga gelince, bu pisirme yontemini ilk defa sende goruyorum, ne kadar ilginc!:) Ve pratik! Ellerine saglik.

Ogluna balik olara ya uskumru ya somon yedirmeni tavsiye ediyorum, cunku en yagli (saglikli) balik onlar.

angel dedi ki...

selamm sitenizi arkadaslari gezerken gordum.cok guzel tarifleriniz var.baliga bayildim gece gece karnim acikti:))
arkadaslarimin arasinda gormek isterim sizi...

Bulbulunyeri dedi ki...

canım,
ellerine sağlık. balık çok güzel görünüyor.
bitanem her şeyin aynı geçmesi seni yormuş ama şöyle düşünelim en azından hiç bir olumsuzluk yok. çok şükür.mevsimden kaynaklı bu durum sabah kalkıp insan havayı böyle kapalı görünce mutsuz oluyor ama kışın arkası baharmış.merak etme doğukan yakında yemeğini kendi yiyecek bu sefer de ne çok döküp saçtın diye kızacaksın. hayat sürekli bir şeylere itiraz etmekle geçiyor.ama en önemlisi hepiniz sağlıklısınız bunun ötesindeki her şey geçici.
sevgiyle kal.

saniyesultan dedi ki...

bu aralar bende balığa çok düştüm hegün yesem doymuyorum...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Pasta Susleme Teknikleri Etkinligi icin bir davet bu! Gosterin dunya aleme pasta nasil suslenirmis :)

Beni yalniz birakmayacaginizdan eminim...

Hollandadan sevgiler!
www.dusbahcesi.blogspot.com

akasyakokusu dedi ki...

Sevgili Mahperi hepimizin hayatımızdan şikayetçi olduğumuz zamanları vardır..Kimi işine yetişememkten yada çocuğundan eşinden evinden her şeyi dert ederiz..Yapımız bu insan evladıyız..Ehh birde buna sağlık sıhhat eklersek derdimiz bitmez gibi..Sağlık başta taç imiş..o tacı takıyorsan çok şanslısın varsın şimdilik tatlı telaşelerin olsun..oğlun kaç yaşında bilmiyorum ama kaşığı tutabiliyorsa ver eline kollu önlük tak..hiç karışma..altına örtü ser döksün saçsın kendi yemeyi öğrensin..yorum penceresine inerken birgül ablamın yorumunu gördüm oda aynı şeyi yazmış..balığa gelince ellerine sağlık keşke benim eşimde böyle sebzeli falan sevse..dünde ben çupra kızarttım balkonda..içerden sesleniyor iyi kızart diye..bende az buğulama gibi seviyorum eti kurumayacak yani..neyse..!

birsence dedi ki...

ellerine sağlık tatlım..evde olmak en iyisi keşke benimde elime geçse:)))