15 Aralık 2009 Salı

KUMPİR

Benim için en lezzetli en doyurucu yemeklerden biri. Geçen haftalarda yapmıştım. Yeni eklebiliyorum bloga.



  • 1 kilo patates
  • 1,5 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı kadar kaşar peyniri rendesi

Üst malzemesi:

  • 1 küçük kase haşlanmış bezelye
  • 3-4 adet haşlanmış mantar
  • 2 adet haşlanmış sosis
  • 2 yemek kaşığı mısır
  • 5-6 adet zeytin
  • 6 adet kornişon turşu
  • Ketçap - mayonez

Patatesin kabuklarını soyup doğrayalım.Tencereye koyup üstüne kapatacak kadar su ve tuz ekleyip iyice pişirelim.Pişen ve suyunu çeken patatesi, patates eziciyle püre haline getirelim. İçine tereyağı ve kaşar rendesini koyup karıştıralım. Bir tepsiye bastırarak yayalım,üstünü düzeltelim.

Mantar,sosis, zeytin ve turşuyu doğrayalım. Diger malzemeleri ekleyip karıştıralım ve patatesin üstüne serpelim. Mayonez ve ketçapı üzerine ilave edip servis yapalım.

İsterseniz mayonez ve ketçap yerine kaşar peyniri üzerine dizip fırında kaşar eriyinceye kadar pişirebilirsiniz.

12 yorum:

TATESAL dedi ki...

Çok sevdiğim bir lezzet canım ellerine sağlık....Ben kaşarı üzerine serpip fırınlama taraftarıyım...

Sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

O kadar çok severimki.
Nasıl yerim.
Sevgiler.

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

pratik kumpir desenesen buna..harika canım..tatesala katılıyorum..kaşar harika oluyor üzerine..ellerine sağlık canım..

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

pratik kumpir desenesen buna..harika canım..tatesala katılıyorum..kaşar harika oluyor üzerine..ellerine sağlık canım..

élif(keyf-i mutfak) dedi ki...

pratik kumpir desenesen buna..harika canım..tatesala katılıyorum..kaşar harika oluyor üzerine..ellerine sağlık canım..

made in funda dedi ki...

eline sağlık canım..ye beni diyor zaten..

saniyesultan dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK NE DE GÜZEL OLMUŞ...

Bulbulunyeri dedi ki...

Bayılırım patatesle yapılan şeylere. Ellerine sağlık. Çok lezzetli oluyor.
Sevgiyle kal.

Hülya dedi ki...

off bayilirim bende : )canim cekti!

Hülya dedi ki...

off bayilirim bende : )canim cekti!

Adsız dedi ki...

normalde çok sevdiğim bişeydir kumpir zaten.. ama şimdi dün gördüğümden beri aklımdan çıkmıyo meret... acilen yemeliyim...

Pembe Tatlar dedi ki...

Bende çok severim canım ellerine sağlık....