21 Aralık 2009 Pazartesi

TAVUK PİRZOLA VE GAVURDAĞI SALATASI

Geçen hafta yaptığım bu pirzolayı sevgili yeşim (yetur) abladan ve salatayı ise lezzethane buket'in blogundan tariflerini aldım. İkisi birbirine çok yakıştı. Pirzolanın değişik bir marine sosu var. Bir dahakine bu sosla kanat yapıcağım. Yapınca onuda paylaşırım burda.


TAVUK PİRZOLA

Marine sosu, Zeytinyağ,(ben ayçiçek yağı kullandım) süt, soya sosu, soğan suyu, az salça, köri, zencefil, kırmızı toz biber ve tuz.

1 kilo pirzola bir kaseye alınır. Üzerine marine malzemeleri eklenir. Pirzolaların üzerini geçecek kadar olmalı. Bir gece buzdolabında bekletilir. Fırında iki tarafı kızarana kadar pişirilir.

GAVURDAĞI SALATASI
  • 3 adet domates
  • 1adet soğan
  • 3 adet sivri biber
  • 1 adet kırmızıbiber
  • 7-8 dal maydonoz
  • 2-3 diş sarımsak
  • Sıvıyağ, nar eşkisi, limonsuyu
  • Tuz, kekik, pulbiber
  • 5-6 adet ceviz içi

Bütün sebzeler ince ince doğranır. (Robot veya blender olmaz elde bıçak darbeleriyle) Ceviz hariç bütün malzemeler karıştırılır. İri doğranmış ceviz salatanın üzerine serpilir.

8 yorum:

Unknown dedi ki...

bu marineyi bende daha önce denemiştim gerçekten güzel bir lezzet katıyor.ellerine saglık.

YETENEK-SİZİN dedi ki...

blogunuza uğramaya korkuyorum çünkü o kadar lezziz görünüyorlar ki, yutkunup duruyorum. şimdi şu salata olsaydıda yeseydim...

nuralp dedi ki...

MERHABA, PİRZOLALAR ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR. BEN SOYA SOSU HİÇ KULLANMADIM VE YEMEDİM. NASIL BİŞEY ACABA? ELLERİNE SAĞLIK...

ŞIKELLA dedi ki...

ellerinize sağlık. gene döktürmüşsünüz. severek takip ediyorum :)

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. İkisi de çok güzel görünüyor. İyi ki bloglar var. ne güzel ve çeşitli tatlar öğreniyoruz.
Sevgiyle kal.

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Offf salata ve tavuk müthiş ikili ellerınıze sağlık.

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Gavurdağı salata favorim.
Doğukan'a sağlıkla tüm dileklerinin gerçekleştiği mutlu yıllar diliyorum.Doğum günü kutlu olsun.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Menü süper görünüyor. Sevgiler...