17 Aralık 2009 Perşembe

TAVUKLU YEŞİL MERCİMEK ÇORBASI

Herkese Merhabalar,
Bugün bizim için çok önemli çünkü Doğukan'ın doğum günü. Daha dün gibi ne zaman geçti 4 yıl. Bazen resimlere bakarken sanki bir gün gibi geliyor. İlk kucağıma aldığım, ilk emeklemesi, yürümesi, konuşması v.s.

Bugün doğum günü ama pastasını benden istediği için cumartesi günü küçük bir kutlama yapmayı planlıyorum. Geçen sene pastasını araba şeklinde yapmıştık. Bu sefer ki pastasını sünger bob yapmayı düşünüyoruz. Bakalım nasıl olcak?


Bu çorba annemin marifeti. Benim de en sevdiğim çorbaların başında gelir. Yeşil mercimek bildiğiniz gibi çok faydalı haftada bir yenmesi gerekir. Ölçü veremiyorum çünkü annem göz kararı yapıyor.
Mercimekler bir kaç saat suda bekletilir. Arada bir suyu değiştirilir.
Tavuk gögsü kuşbaşı doğranıp, suyunu salıp çekinceye kadar pişirilir. Sıvıyağ ve ince kıyılmış soğan ilave edilip kavrulur. Salça, tuz ve mercimekler ilave edilip bir kaç dakika kavrulur ve su ilave edilir. Mercimekler yarı pişmiş haldeyken erişteler ilave edilip pişirilir. En son çorbaya kuru reyhan eklenir. Bir kaç taşım kaynadıktan sonra çorba ocaktan alınır ve servis yapılır.

12 yorum:

Öylesine Bir Blogcu'nun Hayatına Dair dedi ki...

Minik Doğukan'a sağlıklı, huzurlu nice mutlu yıllar inşallah. SüngerBob pastanı da merakla bekliyorum.

balböcükleri dedi ki...

hadi bakalım görelim pastanızı hatta tadalım

Unknown dedi ki...

zaman ne çabuk geçiyor degilmi?ben efenin çocukluk fotograflarına bakıyorum bir de şimdiki haline.neyse dogukanın dogum günü kutluyorum.anneninde ellerine saglık.

aleyna dedi ki...

nice mutlu yıllar dilerim yavrunuza.yeşil mercimek hem çok sağlıklı hemde lezzetli bir sewçim .ellerinize sağlık

TATESAL dedi ki...

Canım oğluşunun doğum günü kutlu olsun,sağlık ,mutluluk ve huzur dolu daha nice yıllara!!!
mahperi senin ayrı bir yerin var bende,hani kalpten kalbe yol var derler ya ondan işte...Çok mütevazi,sessiz ve çok hanımefendi bir kişilik seziyorum görmesemde hislerimin kuvvetli olduğuna inanıyorum canım benim....
Sevgiler gönderiyorum,Dorukanı öpüyorum....Çorbada çok harika görünüyor....

akasyakokusu dedi ki...

Doğukan teyzesini öperim önce..Doğumgünü kutlu olsun annesi..Büyüsün okula gitsin damatlığında göresin annesi..amin..
Gelelim yemeğe..Bu yemeği bende yıllardır yaparım..Az kıyma koyarım..Adana'ya özgü dul avrat derler..Yıllar önce ben tesadüf oldu öğrendim şimdide memleketine düştüm:))))Afiyetler olsun anneciğin ellerine sağlık..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım maşallahhh ...
Doğukana uzun hayırlı mutlu bir ömür diliyorum....

Çorba harika:)

Sevil Şahin dedi ki...

canım sevgili dogukanada nice yıllar dilerim
sevgiler

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ÇORBA HARİKA ŞİFA OLSUN AYRICA DOĞUKANA HAYIRLI UZUN ÖMÜR DİLERİM ONU ÖPÜYORUM

birsence dedi ki...

farklı bir lezzet olmuş ellerine sağlık tatlım...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık.Çok güzel olmuş.
Bu arada Doğukan'ın doğum günü kutlu olsun. Pastasını balböceklerinde gördüm. Ellerine sağlık. Süper olmuş. Kremayla yaptığın için çok beğendim. Tarifini merakla bekliyorum.
Sevgiyle kal.

Işıl dedi ki...

SELAM UĞRAMIŞSIN SEVINDIM HP BEKLERIM