20 Mayıs 2009 Çarşamba

POŞET KEBABI

Bu aralar günler benim için hızlı ve yoğun geçiyor. Aklımdan yapmak isteğim bir sürü şey geçiyor ama yorgunluktan yapamıyorum. Herşey gözümde büyüyor.Yeni tarifler yapıyorum ama henüz bilgisayara yüklemedim. Sanki çok zormuş gibi. Ama en kısa sürede fırsat bulup ekleyeceğim.

Cumartesi günü canım ananemin aramızdan zamansız ayrılışının üçünce senesiydi. Aslında 14 Mayıstı ama hafta içi olduğu için cumartesi günü annemde mevlüt yapıldı. Bir kaç resim çektim ama onları sonra ekleyeceğim.

Bu yemeği geçen hafta yapmıştım. Yapımı çok pratik, çalışanlar için ideal bir yemek diyebiliriz. Sadece pişmesi biraz uzun sürüyor.



  • 800 gr. iri doğranmış kemikli kuzu eti
  • 200 gr. mantar
  • 5 adet küçük boy soğan ve patates
  • 2 adet iri doğranmış patlıcan ve kabak
  • 3 adet domates (ikiye bölünmüş)
  • 2 adet iri doğranmış çarliston biber ve kırmızı biber
  • 2 adet havuç
  • 5 adet fırın poşeti


Bir fırın poşetinin içine unu dökün ve poşetin ağzını kapatarak unun poşetin her yerine dağılacak şekilde çalkalayın. Fırın poşetinin içine etten, sebzelerden birer tane koyup, 1 çay kaşığı kadar tereyağı ve tuz ilave edin. Poşetin ağzını bağlayın. Diğer poşetlerede aynı işlemi yapın ve fırın tepsisine dizin. Bıçakla poşetlere 4-5 defa küçük delikler açın. 200 derece sıcaklıkta 1,5 saat pişirin.
Ben porsiyonluk hazırladım poşetleri. İsterseniz bütün malzemeleri karıştırıp iki poşette paylaştırıp pişirebilirsiniz.
İsterseniz kereviz, brokoli ve karnıbahar gibi sebzeler ekleyebilirsiniz.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

annene Allahtan rahmet diliyorum.Mekanı cennet olsun.Ve Allah kabul etsin.

şirinem dedi ki...

Anneannene Allah rahmet eylesin canım .Ellerine sağlık ne güzel bir tarif bu denemek lazım