11 Mayıs 2009 Pazartesi

ÇİKOLATA LI PASTA



Geçen gün tatlı krizine girdim. İşten eve dönerken markette Uno pastabanları gözüme çarptı. Daha önce hiç denememiştim. Hemen aldım ama nasıl yapacağıma karar vermeden eve geldim. Doğukan'a pasta yapalım deyince çok sevindi. Doğum gününde pastasını ben yapmıştım. Kırmızı bir araba şeklindeydi pastası, ilk denememdi bu pasta ama herkes çok beğendi. En çok da Doğukan'ın hoşuna gitmişti. Pasta deyince hemen arabalı yapalım diyor.
Akşam çikolatalı bir pasta yaptık. Bende koca bir dilim yedim ve krizim geçti. Pastanın üzerine çikolatalı sos daha önce yaptığım profiterol sosu ama tarifteki ölçülerini azaltarak yaptım. Süt miktarını dalgınlıkla aynı koymuşum. Kıvamı koyulaşmadı ama ben yinede öyle kullandım. Fena da olmadı.


  • 1 adet Uno Pastaban (2li)
  • 1 paket Creme ole (Çikolatalı fındık aromalı)
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 adet muz
  • Yarım çay bardağı Ceviz içi (iri doğranmış)
  • Üzeri için: Çikolalı sos

Creme ole' yi süt ile mikserle çırpın. Pastabanın bir parçasını tabağa alıp Şekerli süt ile ıslatın. 1/3 Creme ole' yi sürün üzerine dilimlenmiş muzları dizip cevizleri serpin. Üzerine tekrar creme ole sürüp, şekerli süt ile ıslatılmış ikinci pastabanı kapatın. Kalan creme ole'yi pastanın üstünü kaplayın. Üzerine çikolatalı sos sürün ve hindistan cevizi, şan fıstık ile süsleyin. Birkaç saat buzdolabında bekletip servis yapın.

18 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

oh nede iyi yapmışsın hep başkası için yapacak degiliz ya bu tatlıları afiyetler olsun canım .selamlar.

TATESAL dedi ki...

Canım pasta harika görünüyor,bir dilim de ben alsam!!!
Süveteri beğenmişsin sağol...Gerçekten küçük adamlara çok yakışıyor,içinen gömlekle...

Unknown dedi ki...

ellerine saglık tatlım.oglusuna da afiyet olsun.

akasyakokusu dedi ki...

uwww..çikolatası bol hemde muz var..eline sağlık canım..şu crem oleyi iyiki icat etmişler değilmi.bizim çocuklar kendi çırpıp öylece yiyor valla:)))

Unknown dedi ki...

heryerde pasta var bugün ben tatlı krizindeyim:( çok ama çok güzel görünüyor ellerine sağlık böyle akışkan daha güzel olmuş çikolata sosu...

balböcükleri dedi ki...

hangi ara yaptın gı bunu nefis görünüyor

Lezzet Gemisi dedi ki...

pasta enfesss görünüyor. ellerine sağlık canım. bu arada, çok gecikmeden anneler gününün de kutlu olsun. daha nicelerine.... iyi haftalar, sevgiler....

esr@ dedi ki...

bu güzel pastadan sonra ben tatlı krizimi neyle durdursam acaba.

hanife dedi ki...

of of maşallah döktürmüşün arkadaşım eline sağlık

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor

ellerine sağlık
sevgiler

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor.muzu bol kısmından aldım:)

made in funda dedi ki...

süper olmuş süper.ellerine sağlık canım..

Nurgül dedi ki...

marifatli periiii, görüntü muhteşem eminim tadı da görüntüsü kadar güzeldir :)
Ellerine sağlık şeker ;)

Unknown dedi ki...

harika görünüyor ...söle bir parcada bize gelsin :)

tasarım mekani dedi ki...

Elinize saglik... guzel duruyor. Bazen boyle krizler bana da vuruyor ve mutfakta dolaniyorum acaba ne yapsam diye.. guzel bir gun diliyorum. slmlar, medinem

şirinem dedi ki...

bir dilimini aldım harika görünüyor ellerine sağlık tatlım

Primarima dedi ki...

ellerine sağlık.

newlife dedi ki...

ellerinize sağlık güzel görünüyor.:)