25 Mart 2009 Çarşamba

BÖRÜLCE SALATASI

Uzun zaman olmuştu bu salatayı yapmayalı. Geçen gün markete gittiğimde fark ettim börülceyi. Genelde pakette satılıyor ama Carrefour'da kilo ile satılıyor ve hemen aldım. Annem de geçen akşam salatasını yapmış. Enfes olmuştu.


  • Yarım kilo börülce
  • Yarım demet maydonoz
  • 6 adet yeşil soğan
  • 1 adet kuru soğan
  • Yarım demet dereotu (koymadık)
  • 2 adet limon suyu
  • Yarım çay bardağı sızma zeytinyağı
  • Tuz

Börülceyi tencereye alıp üstünü geçene kadar su koyup haşlayın. Börülce haşlanırken suyu kararıyor suyunu değiştirip tekrar haşlayın. Bu işlemi 2-3 kez tekrarlayın. Haşlanan börülceleri bir kaba alın. Üzerine ince kıyılmış maydonoz,dereotu ve soğanları ekleyin. Limonsuyu, sıvıyağ ve tuzu ilave edip karıştırın.

7 yorum:

SMİLENA dedi ki...

bayılırım ben börülceye.canım çekti.
ellerine sağlık

simayhobievi dedi ki...

denemediğim bir tat bizim buralarda börülce olmaz bilinmez ama bizim piyazımız gibi olsa gerek eline sağlık canım

Unknown dedi ki...

ENS EVDİĞİM SALATA ÇEŞİTLERİNDEN BİRİDİR KÖFTENİN YANINA ÇOK YAKIŞIR ELELRİNE SAĞLIK CANIM...

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Bende bu salatayı sık sık yaparım misafirlerime. Ellerine sağlık. Sevgiler...

TATESAL dedi ki...

Çok nefis görünüyor,akşam alıp eve götürsem kızarmısın canım....Oğluşunu öpüyorum..

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok severim borulceyi! Ellerine saglik cok nefis gorunuyor. Eminim gorunusu kadar guzeldir tadi, ellerine saglik. Hollandadan selamlar, bloguma beklerim.

akasyakokusu dedi ki...

Bahçelerdeee börülceee
Oynar geliiin görümcee
Neydi o türkününn gerisi yaa:)))

canım yazmadan geçemedim.
çok severim...yazın gelirken 5 kg getirdim domatesle kavurup dolaba koydum..birazda salatalık için.
dediğin gibi birde kuru var ondanda aldım..eline sağlık bir tabak aldım sevgiler.