10 Mart 2009 Salı

YULAFLI SEBZE ÇORBASI

Bir sene önce Doğukan için internette değişik yemek tarifi araştırıyodum. bebeğim ne yesin adlı siteyi gördüm. Siteyi incelerken yulafın ne kadar yararlı olduğunu ögrendim. İnsan düşünüce biraz tuhaf geliyor çünkü çok fazla kullandığım bir tahıl değildi. Çorbaların içinde kullanmaya başladım pişince hiç belli olmuyor ve kimse anlamıyor.
  • 1 adet kabak

  • 1 adet havuç

  • 1 adet kırmızı biber

  • 1 yemek kaşığı un

  • Yarım çay bardağı yulaf ezmesi

  • Maydanoz, tuz,

  • 1 adet yumurta sarısı

  • Yarım limon suyu

Kabak ve havuçu temizleyip rendeleyin. Biberi ince kıyın. Sebzeleri ve unu tencerede az sıvıyağla kavurup su ekleyin. Kaynayınca yulafı ilave edin. Sebzeler pişince yumurta sarısı ve limonu karıştırıp çorbaya ekleyip 2-3 dak. kaynatın. Maydanoz ve tuzu ilave edip ocaktan alın.

13 yorum:

kardelen dedi ki...

çok güzel olmuş yulaflı çorba denememiştim daha önce elinize sağlık sevgilerimle...

esr@ dedi ki...

ben hiç duymadım. tabi çocuk yok ya ondan heralde=)) ellerine sağlık

Doyumluk.... dedi ki...

Çok beleyici.Kardeşime tavsiye edeyim.Eline sağlık.Sevgiler

sihirlirloklava dedi ki...

eline sağlık canım...ben de denememiştim..

saniyesultan dedi ki...

merhaba yulaflı çorba değişik olsa gerek.ellerinize sağlık...

Limonlu Kek dedi ki...

Aynı senin gibi ne yapmışlığım vardır, ne de almışlığım. Aslında denemek lazım haklısın, ellerine sağlık canım...

Lezzet Gemisi dedi ki...

ben de yulafı hiç denemedim. çok lezzetli görünüyor. faydaları da çok olduğuna göre, denemekte yarar var. ellerine sağlık canım. sevgiler...

Primarima dedi ki...

Bilmediğim bir tarif eline sağlık:)

karamel mutfak dedi ki...

benim çok alışkın oldugum bi tat degil ama faydalı oldugu kesin ellerine salık canım.

harosa dedi ki...

MERHABA CANIM ZİYARETİNE GELDİM SEVGİLERİMİ BIRAKIYORUM :))
TARİF İÇİN TEŞEKKÜRLER

Adsız dedi ki...

çok sağlıklı bir lezzet ellerine sağlık canım...

aysemmutfakta dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş.

ilal dedi ki...

yulaf ezmesini nerden bulurum acaba...bulamıyorum buralarda...ve nasıl birşey olduğunuda fotoğraflarsanız çok sevinirim...
sevgilerle