20 Mart 2009 Cuma

GEMİCİ ÇORBASI

Geçen gün annemin Derya Baykal'ın programında izleyip yaptığı çorba. Biraz ezogelin çorbayı andırıyor. Bol tahıllı değişik ve besleyici bir çorba.
  • 1 çay bardağı kırmızı mercimek
  • 1 çay bardağı yeşil mercimek
  • 1 kahve fincanı bulgur
  • 1 kahve fincanı pirinç
  • 1 adet sogan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Tuz, nane

Kırmızı mercimek ve bulguru birlikte 5 dk. kadar haşlayın. Yeşil mercimeği ayrı bir kapta haşlayın. Soğanı yemeklik doğrayıp sıvıyağla kavurun. Salçayı ilave edip karıştırın. Mercimekleri, bulguru ve pirinci ilave edin. Üzerine su ekleyin ve tuz, nane ilave edip kaynatın.

(Çorba piştikten sonra bekleyince koyulaşıyor. Üzerine sıcak su ekleyip kaynatabilirsiniz.)

9 yorum:

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

değişik olmuş.hoş bir çorba vitamin zengini bir çorba ellerine sağlık.afiyet olsun.

sihirlirloklava dedi ki...

geçen yemekteyizde de yapıldı ve çok beğenilmişti.ellerine sağlık canım..

balböcükleri dedi ki...

sabah erkenden tarhana çorbası yaptım bide düşün düşün ne çorba yapsam bugün diye helak oldum.yarında bunu yapcam.senin tarifler güzel oluyor.ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK VİTAMİNLİ BİR ÇORBA OLMUŞ AMA 40 YILLIK EZO GELİN GEMİCİ OLMUŞ:))
HAYIRLI BİR CUMA GEÇİRMEN DİLEĞİYLE...

karamel mutfak dedi ki...

canım ya ben bunu yeşil mercimek hariç yıllardır ezo gelin diye yaparım gemiciyi duyunca şaşırdım:)ellerine salık kocaman sevgilerimi yolluyorum.

akasyakokusu dedi ki...

Hımm misler gibi koktu valla.
Bende mercimeğe pirinç ve bulgur eklerim..
Bundan böyle gemici çorbası diyeyim artık.
Eline sağlık canım..

Unknown dedi ki...

oglum için muhakkak yapmalıyım.eminim ki sevecektir.

Adsız dedi ki...

ellerine saglık canım bu soguktada harika gider..

Primarima dedi ki...

ben gemici çorbası içinde fasulyede olur diye duymuşdum yadırgıyordum hep ama bu hali ile çok güzel duruyor.Gemici çorbası böyle bişey ise bana uyar:)