26 Mart 2009 Perşembe

YOĞURTLU MANTAR ÇORBASI

Yaz gelsin diye beklerken havalar yeniden soğudu. Bu soğuk havalarda en çok yenen yemek herhalde çorbadır. Bir de çocuğunuz varsa mutlaka yemekte çorba olmalıdır. Ben de geçen akşam Doğukan'a ne çorbası yapayım diye düşünürken aklıma buzdolabındaki mantarlar geldi. Bir kaç dergide mantar çorbası tarifi aradım ve Sofra dergisinde bu çorba tarifini buldum. Genellikle mantar çorbası kremalı olur bu bana değişik geldi ve hemen yaptım. Tadı güzel ve farklı.




  • 250 gr. mantar
  • 1 yemek kaşığı tereyağı (ben sıvıyağ kullandım)
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 3 su bardağı tavuk suyu (normal su kullandım)
  • 3 su bardağı su
  • Üzeri için : Tereyağı, kırmızı biber, nane

Tereyağı tencereya alıp eritin. Unu ekleyip kavurun. Yoğurtu ekleyip karıştırın, suyu ilave edip kaynatın. Mantarları ince ince kıyıp kaynayan çorbaya ilave edin. Mantarlar pişene kadar kaynatın. Servis yapacağınız zaman tereyağını eritin, nane ve kızmızıbiberi ekleyip üzerine gezdirin.

12 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

Herşeyini çok sevdigim mantarın çorbasıda nefis oluyor ama ben denk düşüremeyip hakkımı hazırdan yana kullanııyordum bide bunu deniyicem. kocaman öpücükler sevgiyle kal.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

ellerine sağlık ben bunu kremayla yapıyordum. ama yoğurt daha sağlıklı olur. ellerine sağlık:)

kardelen dedi ki...

mantarı çok severim genelde yemek olarak yapıyorum ama çorbasıda çok güzel oluyordur eminim . Tarif için teşekkürler elinize sağlık sevgilerimle...

Primarima dedi ki...

Canım çekdi :)

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM....

balböcükleri dedi ki...

yarın yapcam kuzen sonucu msnde bildiririm

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

harika bir lezzet oluyor gerçekten ellerine sağlık canım sevgiler.

ufuk dedi ki...

mantarı seviyoruz .çorbasını kremalı yapıyordum.şimdi böyle yapacagım;)

akasyakokusu dedi ki...

hımm..çorba kokusu geldi buralarada..
hemde mantarlı..
pek severim...eline sağlık canım...ahh birde burdada mantar yetiştirilseydi daha bol olurdu..
sevgiler..
***
güzelim yanlış tuşlayınca sayfa başa dönüyor..
kumanda paneli ayarlardan yorum ayarlarından harf çevisini kaldırabilirsin.
daha kolaylık olur..

şirinem dedi ki...

en sevdiğim çorbalardan biridir mantar çorbası ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

Terrific site.

Reliable search engine optimization service including submissions and on site optimization (sokmotoroptimering).
[url=http://www.smotop.se/smotopbloggen/]Sokoptimering[/url]
http://www.smotop.se/smotopbloggen/

Adsız dedi ki...

hello everybody

I just thought it would be good to introduce myself to everyone!

Can't wait to get to know you all better!

-Marshall

Thanks again!