9 Mart 2009 Pazartesi

SERPİL'İN PROFİTEROLÜ

Hafta sonu teyzem ve kuzenlerimle bizde buluştuk. Daha çok salata ağırlıklı bir menü hazırladım ama resimlerini çekemedim.

Profiterol tarifi kuzenim Serpil'e ait. Daha önce bana profiterol tarifini vermişti. Ben denedim ama hamurun kıvamını tutturamamıştım. O da gitmeden hamurun nasıl yapıldığını gösterdi. Geriye kalan kremasını ve sosunu ben yaptım. Enfes bir profiterol oldu. Herkes çok beğendi.Pastanede satılanlardan hiç bir farkı yok. Bundan sonra favori tarifim.

Hamurun Tarifi:

  • 100 gr margarin
  • 2 su bardağı su
  • 1 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşıgı şeker
  • Bir fiske tuz
  • 4 adet yumurta

Margarin, su, şeker ve tuz bir tencerede kaynatılır. Un ilave edilip koyulaşana kadar karıştırılır. Ocaktan alınıp soğumaya bırakılır. Soğuyan hamura yumurtalar tek tek ilave edilip çırpılır. Kaşık yardımıyla yağlanmış tepsiye dizilir. 200 C ısıtılmış fırında pişirilir.

Krema Tarifi:

  • 1 su bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 2 su bardağı süt

Bütün malzemeler bir tencerede koyulaşana kadar karıştırılarak pişirilir. Soğuyunca hamurların içine doldurulur.

Çikolata Sos Tarifi:

  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 2 yemek kaşığı un
  • 8 yemek kaşığı şeker
  • 2 su bardağı süt veya su

Bütün malzemeler bir tencerede koyulaşana kadar karıştırılarak pişirilir. Kıvamı koyu olursa biraz süt ilave edebilirsiniz. Krema dolu hamurların üzerine dökülür.

15 yorum:

kardelen dedi ki...

çok güzel olmuşlar eminim lezzetide mükemmeldir. bende yapmayı çok istiyordum. Bu tarifi deneyebilirim teşekkürler. sevgilerimle...

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Canım o kadar çekti ki burda resmini görünce. Profiterol bence herkesin bu kadar güzel yapamayacağı bir tatlı, tebrikler.Ellerine sağlık:)

simayhobievi dedi ki...

eline sağlık

gül dedi ki...

hmmm nefiss bende yemeye geldim :)

Adsız dedi ki...

bayılırım profiterole hımmm. nefis görünüyo. ben de Serpil'e diycektim o profiterolün tarifini blogunda yaz diye onun yerine sen yazmışsın. :)
görümcem de profiterol yapar sık sık. o içine krema yerine hani hazır satılan sakızlı muhallebi var yaa ondan yapıp koyuyo. içine bi yumurta kırarak yapıyo ama muhallebiyi. çok ta lezzetli oluyo. senin de aklında olsun. bi de öylesini dene.. :)

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Profitorele bayılırım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

SMİLENA dedi ki...

of of bayıldım.ellerine sağlık...

gül dedi ki...

elinize saglık harika görünüyor

Unknown dedi ki...

BENİMDE DENEMEK İSTEYİPTE CESARET EDEMEDİĞİM TARİFLERDEN BİRİ ELLERİNİZE SAĞLIK GERÇEKTEN LEZİZ GÖRÜNÜYOR...

esr@ dedi ki...

İnşallah allah ban sabır verirse deniyeceğim. Çok zaman alan tariflere korkuyorum. Hem pratik hemde lezzetli şeylere yöneliyorum. Tarifini not ettim canım sevgiler...

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
balböcükleri dedi ki...

kusursuz gözüküo.boynuz kulağı geçmiş usta olmuşun artık yeni tarifler bekliyorum

Unknown dedi ki...

hep isteyip de yapamadıgım ya da beceremedigim bir pasta çeşidi.ellerine saglık mutlaka bu tarifle deneyecegim.

Adsız dedi ki...

Profiterol nefis olmus canim biraz zahmetlide olsa o zahmete degiyor:)
ellerine emeklerine saglik canim.
SEVGİLER

Primarima dedi ki...

profiterolde ne yenir ne yenir ama şimdi :)çok güzel duruyor:)